13 Eylül 2011 Salı

GERÇEK PASTANE POĞAÇASI

Tüm dost ve kardeşlerime kucak dolusu sımsıcak sevgilerimi gönderi yor sağlık ve güzelliklerle dolu günler diliyorum.Güzel dilek ve duaları nız için ayrıca teşekkür ederim iyi ki varsınız.
Misafirlerimizi ağırlarken menümüzde bir çeşit poğaça olmasına genel likle özen gösteririz sanırım.
Bugün sizlerle gerçek Pastane Poğaçası tarifini paylaşıcam.Bu güzel tarif için 40fırınekmek.com teşekkürler.Orjinal tarif için TIK TIK...
MALZEMELER
2.5 bardak un
1 yumurta
Yarım tatlı kaşığı tuz
1 çorba kaşığı toz şeker
15 gram  Yuva yaşmaya veya 1 tatlı kaşığı dolusu instant maya
1 çay kaşığı mahlep
150 gr oda sıcaklığında margarin(ben 100 gr.tereyağ kullandım)
Çeyrek bardak soğuk su
İçi İçin
Yarım bardak rendelenmiş beyaz peynir
Yarım bardak rendelenmiş kaşar peynir(ben ekledim)
Üstü İçin
1 yumurta sarısı 
1 fiske şeker
YAPILIŞI
-Hamur yoğuracağımız kaba un ,tuz.şeker,mahlep ve kuru mayayı ilave edin.
-Suyu,yağı ve yumurtayı ilave edip 7-8 dakika yoğurun.
-Hamurun yoğurma işlemi bittiğinde kulak memesinden biraz sert ama kolay şekil alabilen bir halde olacaktır.
-Yoğrulmuş hamurumuzu kuru kapklı bir kaba alıp 1 saat ılık bir yerde bekletin.
-Hamurunuzu iyice unladığınız mutfak tezgahına alıp 1-2 dakika daha yoğurun.
-Hamuru 12 eşit bezeye ayırıp mutfak tezgahında yuvarlayıp güzel yuvarlak şekil verin.
-Her bezeyi el ayanızla hafif yassaltıp üstlerine iç koyun.
-Hamuru ikiye katlayıp el ayanızla kenardan içe doğru bastırın kenarları açık gibi kalsın.
-Poğaçaları yağlanmış tepsiye dizip ılık yerde 30 dakika daha mayalandırın.
-Üstlerine bir fiske şekerle çırpılmış yumurta sarısı sürüp önceden ısıtılmış 180 derece fırında üstleri kızarana kadar pişirin.
AFİYET OLSUN...



32 yorum:

  1. poğaçalar çok lezzetli görünüyor canım.sıcak sıcak çayla yemesi harika olur.ellerine sağlık.çok öpüyorum canım.

    YanıtlaSil
  2. ellerinize sağlıkk...
    bayılırım her türlüsüne pağaçanın...
    olsada yesek dedirtti sunumunuz...
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Üzerine sürdüğün şeker böyle güzel kızarmasını sağladı herhalde.Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. deryacım ellerine sağlık.bence pastahane poğaçasından da güzel görünüyor.bir tane aldım kaçıyorum.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. ellerne saglık deryacıgım.canım çekti valla.

    YanıtlaSil
  6. Poğaçalar çok güzel görünüyor ellerine sağlık arkadaşım yanında bir bardak çay ile nede güzel yenir:))sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Yarışma resimlerinizi Yıldız'da gördüm,çok eğlendiğinizi düşünüyorum,çok sevindim sizler adına.Poğaçallar çok güzel kızarmış,ellerine sağlık,sevgiler:)

    YanıtlaSil
  8. bu siteden aynı tarifi denemiştim gerçekten çok lezzetli poğaçalar oluyor ellerine sağlık Deryacım

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık derya ablacım. pastanelerde sevdiğimiz lezzetleri evlerimizde yapıyor olmamız bence çok çok güzel.5. blog buluşmasında gözlerim seni aramıştı hep. herkese somuştum geldi mi derya abla diye. 6.ya geliyor musun?

    YanıtlaSil
  10. Poğaçaların üstüne şeker ürülmesi kızarmasını kolaylaştırıyor herhalde. Bu püf noktayı da öğrenmiş oldum:) Ellerine sağlık Derya cım.

    YanıtlaSil
  11. Nefiss görünüyor ellerine sağlık canım...sevgiler

    YanıtlaSil
  12. harika görünüyorlar. ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  13. poğaçayı hele de pastane poğaçasını çokk severim.ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  14. pastanedeki poğoçaları çok seviyorum seninkinin tadı eminim çok güzeldir deneyeceğim ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  15. Derya cim ellerien saglik canimm
    enfes gorunuyor
    Sevgiler
    Sefa

    YanıtlaSil
  16. çok teşekkürler canım tarifin için ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  17. bayılırım herhalde hergün yesem bıkmam : ) ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  18. Bu tarifi hep alayım diyorum bir türlü kısmet olmuyor. Hemen not ediyorum. Ellerine sağlık Derya'cım..

    YanıtlaSil
  19. Deryacigim ellerine saglik
    Cok guzel olmus
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  20. Derya'cım, 40fırınekmek en favori ekmek sitem desem yeridir. Benim blogumda da Tuba hanımdan epey denemeler var. Çok başarılı.
    Bu pohaçayı o kadar sık yaptım ki, tadını tüm ev halkı çok iyi biliyor.
    Benimde bayıldığım bir lezzet, tek farkı ben bunu gene tambuğday unlu denedim. Arşivde sırasını bekliyor.
    Eline koluna sağlık

    YanıtlaSil
  21. Ablacım yanında sıcacık çayla kaç tane yerim ben bu poğaçalardan..
    Ellerine sağlık.
    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  22. oooh bayılıyorum sana maşallah ellerine sağlık harika olmuşlar kocaman öptüm.

    YanıtlaSil
  23. Ellerine saglik bu tür pogacalari cok severim ama nedense yapip yemem :)

    YanıtlaSil
  24. Elinize saglık. ne güzel kızarmış
    Bende bu tarifi bir gün yaparım diye ayırmıştım ama o zaman bir türlü gelmedi.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  25. benim hala nice blog gibi buradanda haberim yoktu deryam..

    ellerinize emeklerinize sağlık canım...

    YanıtlaSil
  26. ellerine sağlık çay poğaça of süper

    YanıtlaSil
  27. kokusu buralara geldi:))
    nefis olmuşlar ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  28. Ellerine sağlık ablacım, eminim tadıda nefis olmuştur :)

    YanıtlaSil
  29. deryacım ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  30. Derya cığım,
    40 fırın ekmek sitesinden ben de tarifler denedim, güzel oluyor gerçekten.Seninkiler de çok nefis görünüyor, ellerine sağlık canım, sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  31. Ohhh ellerine sağlık Derya,
    Ne güzel görünüyor bu puaçalar...

    YanıtlaSil
  32. aradığım tarif bu olabilirmi acaba:)Ellerine sağlık ablam çok güzel görünüyor

    Sevgilerimle.....

    YanıtlaSil

Merhaba dostlarım bloğuma uğrayıp yorum yazdığınız için sonsuz teşekkürler,hepinizi öpüyorum....
DERYA