20 Mayıs 2011 Cuma

MUZLU KELEBEK PASTA

Tüm dost ve kardeşlerime hayırlı ve bereketli cumalar dilerim. Bugün acemi işi Kelebek pastamla geldim.Hazır pastaları pek sevmiyorum  açıkçası görüntü olarak fazla süsleyemesemde ellerimle yaptığım pastaları tercih ediyorum.Bu pastayı geçen hafta yeni yaşlarına giren canlarım AYKIZIM ve KELEBEĞİM'e ithaf ediyor.Kendilerine sağlık,huzur,mutluluk dolu güzel ömürler diliyorum.
MALZEMESİ
KEK İÇİN
3 adet oda sıcaklığında yumurta
1.5 su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt
100 gr.oda sıcaklığında tereyağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Aldığı kadar un
KREMASI
1 litre süt
1 su bardağı toz şeker
2 yemek kaşığı pirinç unu
2 yemek kaşığı mısır nişastası
2 yemek kaşığı un
1 çay bardağı krema
3 adet muz
KAPLAMA
1 paket krem şanti
1 çay bardağı soğuk süt
Muz dilimleri
Tart jölesi
YAPILIŞI
-İlk iş olarak kekimizi yapmak için yumurta ve toz şekeri köpürene kadar mikerle çırpıyoruz.
-Oda sıcaklığındaki tereyağı ekleyip mikserle çırpmaya devam ediyoruz.
-Süt ve vanilyayı ilave edip çıptıktan sonra beraber elediği miz un ve kabartma tozunu ekleyip hamurumuzu hazır hale getiriyoruz.
-Kelepçeli kalıba yağlı kağıt serip hamurumuzu döküp önceden ısıtılmış 175 derece fırında pişiriyoruz.
-Kek'i bir gece önceden yaparsanız pastanız daha başarılı olacaktır.
-Pişen keki yatay olarak 3 eşit parçaya ayırdıktan sonra ortadan ikiye kesiyoruz.
-Kremamız için muz ve krema hariç tüm malzemeyi tencereye alıp sürekli karıştırarak göz göz olana kadar pişirip ocaktan alıyoruz.
-Arada karıştırarak soğutuyoruz.
-Muzları robotta çekip krema ile karıştırdıktan sonra pasta kremamıza ekleyip iyice karıştırıyoruz.
-Kaplama için bir paket şantiyi sütle çırpıp buzdolabına kaldırıyoruz.
-Pastanın birleştirme aşamasına geldik.
-Kelebeğimizin yarısını oluşturacak parçanın alt kısmını alıp üzerine muzlu süt gezdirip keki ıslatıyoruz.
-Pasta kremamızdan sürüp muz dilimleri diziyoruz.
-İkinci parçayı koyup yine sütle ıslatıp krema sürüp muz dilimleri diziyoruz.
-Kapak kısmının içinide sütle ıslatıp kapatıyoruz.
-Diğer yarıyada aynı işlemleri tekrarlayıp hazırlıyoruz.
-Parçaları sırt sırta gelecek gelecek şekilde yerleştirip krem şantiyle sıvıyoruz.
-Muz dilimleri diziyoruz orta kısmına uzunca bir dilim yerleş tiriyoruz.
-Tart jölesini hazırlayıp pastanan üst kısmını kaplıyoruz.
-Buzdolabına kaldırıp soğutup servis yapıyoruz.
AFİYET BAL OLSUN...

44 yorum:

  1. Ablacım ellerine sağlık ben de senin gibi evde yaptığım pastaları tercih ediyorum çok yetenekli olamasam da harika yapmışsın sevgiler hayırlı cumalar...

    YanıtlaSil
  2. Muzlu kelebek pasta çok başarılı.Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. harika olmuş ablacım ellerine sağlık bizde mesutla doktora gideceğiz bugün saat 17:00 da randevumuz var çok önemli bişey değil anlatırım.

    YanıtlaSil
  4. kelebek çok şirin olmuş deryacım eline sağlık
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  5. Ellerine saglik,harika bir görüntü ve lezzet!!
    Oglusum buna hayran kalacaktir:)

    YanıtlaSil
  6. Deyacığım sanada hayırlı cumalar.Kelebek pesta harika emeğine sağlık.Bence de hazır pasta yerine evdeki yapılan mis gibi pasta daha güzel.içindekinin ne olduğundan emin oluyorsun.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Elinize sağlık. Ben de ev pastalarını tercih ederim. artık pastanelerde bile ev pastası adı altında satılanlar tercih ediliyor. Babam gidince ev tipi rulo pasta alır hep :)

    YanıtlaSil
  8. canım benim pasta harika olmuş.şeklide çok hoşuma gitti.ellerine sağlık.hayırlı cumalar.öptüm.

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel görünüyor.Ben de evde yapılan pastaları hazır pastalara değişmem.

    YanıtlaSil
  10. süse ne gerek dera
    yacım misssler gibi ev pastası,bundan güzeli olurmu.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  11. ne güzel bir pasta olmuş
    ellerine sağlık Deryacım bencede evde kendi yaptığımız pastalar daha güzel oluyor

    YanıtlaSil
  12. Canım arkadaşım bence pastan çok başarılı olmuş bayıldımmmm...Ellerine emeklerine sağlık...

    Sıcacıkkk sevgilerrr...

    YanıtlaSil
  13. Deryacım doğrusu gözlerimiz seni aradı ama sağlık olsun ellerine sağlık arkadaşım nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  14. Ellerine sağlık abacım, çok güzel bir kelebek olmuş, eminim tadı da öyledir:))

    YanıtlaSil
  15. Deryam ellerine saglik... Eminim süper lezzetli bir pasta olmustur.. Afiyetler olsun canim benim.... Sevgilerimle, gpzel bir hata sonu diliyorum...

    YanıtlaSil
  16. Evde yapılan gibisi varmı? Ellerine ve emeklerine sağlık. İyi hafta sonları..

    YanıtlaSil
  17. tabikide en güzeli evimizde ve elimizle yapmak,kelebek pasta harika olmuş....sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  18. Deryacım; al benden de o kadar..O kadar özenirim ama bir türlü o pastanelerdekiler gibi olmaz hiç..Ama sen epey yaklaşmışsın be arkadaşım. Acemiliğin buysa, ustalığın nice olur kimbilir:) Ellerine sağlık canım benim..

    YanıtlaSil
  19. Nasılsınız derya hanım, her şey yolundadır inşallah.

    Gözlerimiz sizi aradı inanın, mevzunuz oldu kulaklarınızı çınlattık.:)

    YanıtlaSil
  20. Çok nefis olmuş ablacım, ellerine sağlık..:)

    YanıtlaSil
  21. şahane olmuş ev yapımı pasta çok lezzetli oluyor ya hele muzlu ben bayılırım ellerine sağlık atom karınca

    YanıtlaSil
  22. Ablacııım evde yapılan gisi yok.
    Çok da güzel görünüyor.Kocaman bir dilim alıp kaçıyorum.
    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  23. Evde yapılanın daha sağlıklı olması bir tarafa insanın sevdiklerini mutlu etmek için verdiği emeğin lezzeti var,harika olmuş ellerine sağlık,öptüm.

    YanıtlaSil
  24. Evde yapılanın daha sağlıklı olması bir tarafa insanın sevdiklerini mutlu etmek için verdiği emeğin lezzeti var,harika olmuş ellerine sağlık,öptüm.

    YanıtlaSil
  25. Günün aydın olsun, güzel bir hafta sonu dilerim hayatım.

    YanıtlaSil
  26. Ablacım ellerine sağlık çok güzel görünüyor eminim tadıda güzeldir kendi yaptığın gibisi yok.

    YanıtlaSil
  27. ah benim tatlı ablamm:)
    ellerine sağlık olsun:)
    o gönlünün zenginliği her daim fışkırıyor yazılarından:)
    iyiki tanıdım seni:)
    kremşantili kekine borçluyum bunu hatırlarsan onun sayesinde tanıştık:)
    aklıma geldi yazayım dedim:)

    YanıtlaSil
  28. Merhaba Derya, ben de yapmistim kelebek pasta bi kere. Kelebek seklini vermek cok kolay ve cok guzel gozukuyor. Ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  29. Deryacım ne güzel olmuş,anne eli değmiş pasta herkese eminim daha güzel gelir.. Deryacım ellerine sağlık...

    Kocaman Sevgiler...

    YanıtlaSil
  30. Ellerine sağlık adaşım pastan nefis olmuş benimde tercihim herzaman evde yapmaktır.Kucak dolusu sevgi ve selamlar

    YanıtlaSil
  31. IЎЇm delighted that I have observed this weblog. Lastly anything not a junk, which we go through incredibly frequently. The website is lovingly serviced and kept up to date. So it must be, thanks for sharing this with us.

    YanıtlaSil
  32. nice saglikli mutlu uzuun senelere insallah! pastan cok cici olmus canim, ellerine emegine saglik.sicacik sevgiler

    YanıtlaSil
  33. Ellerine sağlık canım doğumgünü çocuğunuda buralardan öptüm..
    Bende fazla süsleyemesem de ev yapımı pastaları hazırlarına kat kat tercih edenlerdenim hele hele ev yapımı pastaların tadını alınca hazırları pek yiyemez oldum:))
    güzel bir pazar diliyorum canım,
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  34. Canım,
    ellerine sağlık. Çok şirin görünüyor.
    Doğum günü olanların da doğum günleri kutlu olsun.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  35. Ellerine sağlık Derya'cığım çok güzel görünüyor. Ev pastasını her zaman hazırına tercih ederim.

    YanıtlaSil
  36. ellerinize saglik, evde elde yapilan pastalar bir baska lezzetli oluyorlar:)

    YanıtlaSil
  37. Canim hayirli aksamlar ellerine emeklerine saglik cok güzel görünüyor afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  38. Ellerine sağlık canımmmmmm!!!!

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  39. Şahane görünüyor canım ellerine sağlık mutlu haftalar..

    YanıtlaSil
  40. merhaba. elinize sağlık, çok güzel olmuş. blog dünyasına bende yeni katıldım. benide ziyaret ederseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
  41. ablacım kendine haksızlık etme lütfen ne acemi işi resmen ustaca olmuş pastan,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  42. naptın sen Deryam ya aldın aklımı başımdan bu nefis pastayla ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  43. Ohhh muzlu lezzetleri çok severim,hem birde kelebek şeklinde ellerine sağlık canım....

    YanıtlaSil
  44. Ablacım nefis olmuş,baya erken yorumluyorum dimi:))))))

    YanıtlaSil

Merhaba dostlarım bloğuma uğrayıp yorum yazdığınız için sonsuz teşekkürler,hepinizi öpüyorum....
DERYA