2 Ağustos 2010 Pazartesi

ÜZÜM REÇELİ

Gününüz güzelliklerle dolu geçsin şekerler,mutlu haftalar.Reçellerimi yapmaya başladım yavaş yavaş ilk reçelimiz yaş üzüm reçeli ben bayılırım.bakalım sizde beğenecekmisiniz:))
MALZEMELER
1 kilo çekirdeksiz İzmir üzümü
Yarım killo toz şeker
2.5 su bardağı su
1 paket çam fıstığı
1 tatlı kaşığı tereyağ
1 adet limon
YAPILIŞI
-Üzümleri iyice yıkayıp sularını süzüp tane tane ayırıyoruz.(Ben genelde kasa diplerinde kalan taneleri alıp yaparım)
-Bir tencerede şeker ve suyu kaynatıp şerbet hazırlayın.
-Küçük bir tavada bir tatlı kaşığı tereyağla çam fıstıkları iyice kavurun.
-Şerbet kıvamını bulunca üzüm ve fıstıkları içine atın.
-Limon suyunu ilave edin üzümler yumuşayana kadar çok kısık ateşte pişirin.
AFİYET ŞEKER OLSUN...

27 yorum:

  1. ablacımm balçiçeğimm ellerine sağlık reçelin nefis görünüyorr:)))
    ekmeğim boş olsada sürsem şapırdatarak yesemm:)

    YanıtlaSil
  2. eline sağlık deryacım daha önce üzüm reçeli yapmadım.aslında tadını çok merak ediyorum... tarifini not aldım mutlaka deneyeceğim canım.serin lezzet dolu güzel bir hafta diliyorum.çok öpüyorum.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık deryacım çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık. Çok leziz görünüyor.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık. Çok leziz görünüyor.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık ablacığım...hiç yemedim daha önce...mutlu bir hafta diliyorum sana...kocaman öptümmmmmmm....

    YanıtlaSil
  7. Duymadigim bir recel. Ellerine saglik. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. 10 sene önce denizliye gitmiştim misafir olduğumuz evin sahibi yanımızda yaptı çok lezzetli olmuştu pekmez yerinede geçer çocuklar için çok faydalı olduğu kesin görüntüsü nefis ellerine sağlık Deryacım sevgiler

    YanıtlaSil
  9. ablacım ellerini sağlık,kaymak reçel ikilisine bayılırım.

    serin bir gün dilerim:)

    YanıtlaSil
  10. canımcım ellerine sağlık şahane görünüyor.tadını bilmiyorum ama görüntü güzel...

    YanıtlaSil
  11. DErya2Cığım ellerıne sağlık tereyağı veya kaymakla ne guzel olurdu:)sevgiler

    YanıtlaSil
  12. canım ilk defa gördüğüm bir reçel harika olmuş,ellerine sağlık,bende deneyeceğim....

    YanıtlaSil
  13. Rahmetli annem yapardı, pek leziz oluyor, teşekkürler canım ziyaretlerin için, güzel bir hafta diiyorum sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. yapmadım ama yemiştim bir arkdaşımda.gerçekten leziz.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  15. Ellerine sağlık derya ablacım üzüm reçeli hiç yemedim ben inşallah fırsat bulursam denemek isterim

    YanıtlaSil
  16. Daha önce hiç denemedim, ama çok lezzetli görünüyor. Bir kere denemek lazım tadına bakmak için..
    Ellerine sağlık arkadaşım...

    YanıtlaSil
  17. Üzüm reçeline bayılırım tadı bana balı hatırlatır...Nefis olmuş ellerine sağlık arkadaşım...

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. Şifa olsun ablam.
    Çok güzel görünüyor,ben de denemedim hiç..
    Öperim gönlünden

    YanıtlaSil
  19. ellerine sağlık üzüm reçelini çok seveim iyi ve serin haftalar..

    YanıtlaSil
  20. Üzüm reçelini bende hiç denemedim.. yapıp denemek lazım.. ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  21. Derya!cım,
    ben eskiden yapardı da son yıllarda nedense yapmıyorum. Aslında şeker bakımından en iyi reçeldir bu dimi. Birde ben yaptığımda rengi açık oluyor senin ki ise harika görünüyor, ellerine sağlık canım.
    Bende seni çok öperim...

    YanıtlaSil
  22. üzüm recelini hic duymamistim degisik bir recel olmus yakin olsada tadina baksaydik
    ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  23. ellerinize saglik guzel gorunuyor receliniz
    ben daha oncee hic tadmadim bikac duydum ama gormemistim yeni gordum tadi bence cok guzel olmustur

    YanıtlaSil
  24. Deryacığım merhaba:) Hiç duymamıştım bu reçeli, çok değişik geldi bana.Ellerine sağlık, bağdaki üzümler iyice olgunlaşınca denemeliyim bu reçeli..Kocaman sevgiler sana Zehr@

    YanıtlaSil
  25. Deryacığım ellerine sağlık canım.Üzüm reçeli yapmadım ve yemedimde hiç.Güzel olduğuna eminim .Üzümlerin de vakti geliyor.Bir deneyim reçelsever olarak.

    YanıtlaSil
  26. bunca yıldır üzüm yerim reçelini yapmak hiç aklıma gelmemişti
    neden olmasın :)

    YanıtlaSil
  27. Deryacım ellerine sağlık. Taze üzümden reçel hiç yapmadım. Senin tarifinden sonra yapacağım. Fıstıklar da ayrı bir lezzet vermiştim eminim.
    Geçmiş bayramını da kutluyorum, sevgiler Pırıl.

    YanıtlaSil

Merhaba dostlarım bloğuma uğrayıp yorum yazdığınız için sonsuz teşekkürler,hepinizi öpüyorum....
DERYA