10 Haziran 2010 Perşembe

YOĞURTLU YAĞ BİBERİ(KIRMIZI BİBER)

Günaydınlar şekerler.Bizim semt pazarımız Pazar günleri kuruluyor.Çalıştığım pazarlar iş çıkışı, izinliysem evden Çağkanla beraber gideriz pazara.Geçen pazar günü taze çıkmış yağ biberlerini görünce dayanamadım.Yaz aylarında masamızdan eksik etmediğimiz çok pratik ve harika bir lezzette sıra.Bakalım sizler beğenecekmisiniz.
MALZEMELER
İsteğe bağlı yağ biberi
Yoğurt
İnce kıyılmış maydanoz
Sarmısak
Kuru nane
Tuz
1 tatlı kaşığı biber salçası
YAPILIŞI
-Biberlerimizi ortadan ikiye kesip çekirdeklerini çıkarıp yıkadıktan sonra süzüyoruz.
-Ufak ufak doğruyoruz.
-Maydanozumuzu incecik kıyıp ezilmiş sarmısakla beraber yoğurda karıştırıp servis tabağının altına alıyoruz.
-Tavaya 1 yemek kaşığı sıvı yağ alıp biberlerimizi kavurmaya başlıyoruz.Kendi yağını bıraktığı için yağ fazla koymuyoruz.
-Kavrulmaya başlayınca tuz,kuru nane ve salçasını ekliyoruz.
-Yarım çay bardağı sıcak su ilave ediyoruz ocağın altını kısıp iyice pişmesini bekliyoruz.
-Pişince servis tabağında bulunan maydanozlu yoğurtun üstüne alarak servis yapıyoruz.
-Meze olarakta harika bir seçenek.
AFİYET OLSUN...

24 yorum:

  1. ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  2. yag biberi dedigin kırmızı biber mi acaba?

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar
    yağ biberi dediğini kırmızı salçası yapılan biber mi?

    YanıtlaSil
  4. Bu şekildeki biberlere bayılırım. Sizinde ellerinize sağlık
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  5. Ooohh nefis olmuş ben de çok severim kırmızı biberin sarmısaklı yoğurtlusunu, afiyetler olsun.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. yazın sıcağında serin ve besleyici. Eline sağlık Derya'cım. sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Deryacığım ellerine sağlık yazın çok sevdiğim ve sıkça yaptığım bir lezzet sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Ellerinize sağlık. Çok nefis görünüyor.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  9. Deryacim güzel yorumun icin tesekkürler.
    resimimin gözükmemesi dikkatimi cekti.Diger gelen yorumlardan daha önce böyle bir sey duymamistim.Se´nden ricam lütfeb sayfama bir daha gir ve neticeyi söyle...Bu durumdada ne yaparim bilmiyorum ama....!
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Pek leziz bir salata olmuş ablacım, ellerine sağlık.

    Biz de cumartesileri annemle çıkıyoruz pazara:)

    YanıtlaSil
  11. Oy oy bayılırımmmm . ellerine sağlık.

    Foto daki yer Magiclife waterworld. Belek'te . İnşallah güzel bir tatil olur.

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Derya,
    Ellerine sağlık, tek kelime ile nefis bir tarif olmuş.
    Kırmızı bibere bayılırım.

    YanıtlaSil
  13. hmm nefis birşeye benziyor bu deryacım. hiç denemedim mutlaka deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  14. Tam sana yorum bırakmaya geldim bir baktım sende bana yorum yazmışsın sağol canım....
    Yağ biberi gerçekten çok lezzetli oluyor,ellerine sağlık afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  15. hem lezzetli hem şifalı:) afiyet şifa olsun hayırlı cumalar

    YanıtlaSil
  16. ellerinize sağlık derya hanım harika görünüyor

    YanıtlaSil
  17. Deryacım yağ biberi denildiğini bende ilk kez duydum.. Sanırım kırmızı biberden yapılıyor.. nefis olmuştur eminim.. soğuk soğuk yerim ;))
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  18. Nefis bir tarif, ellerine sağlık. Ben de çok severrim ama bu şekilde hiç yapmamıştım. Afyet olsun.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  19. bayılırım bayılırım...ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  20. nefis görünüyor...
    ellerine saglik canim, kocaman öpüyorum

    YanıtlaSil
  21. Canım Derya ablam ellerine sağlık:). Çok severim yağ biberiyle yapılan herşeyi..Yoğurtla da nefis olmuştur eminim.
    Seni çok seviyorum ablacım:).
    Çook öptüm:).
    kelebeğin

    YanıtlaSil
  22. Ablacım nefisss :))
    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  23. Selamlar canım, tam yaz yemeği, bizim memleketin vazgeçilmezidir, yoğurtlu biber. Memleketim Muğla. Ellerine sağlık canım.Öpüyorum çok.

    YanıtlaSil
  24. Selamlar canım, tam yaz yemeği, bizim memleketin vazgeçilmezidir, yoğurtlu biber. Memleketim Muğla. Ellerine sağlık canım.Öpüyorum çok.

    YanıtlaSil

Merhaba dostlarım bloğuma uğrayıp yorum yazdığınız için sonsuz teşekkürler,hepinizi öpüyorum....
DERYA